At home, Nintendo Switch rests in the Nintendo Switch dock that connects the console to the TV and lets you play with family and friends in the comfort of your living room. By simply lifting the Nintendo Switch console from the dock, it will instantly transition to handheld mode, and the same great gaming experience that was being enjoyed at home now travels with you. The portability of Nintendo Switch is enhanced by its bright high-definition display. It brings the full home gaming system experience with you to the park, on a train, in a car, or to a friend’s apartment.
Gaming springs into action by removing detachable Joy-Con controllers from either side of the Nintendo Switch console. One player can use a Joy-Con controller in each hand; two players can each take one; or multiple Joy-Con controllers can be employed by numerous people for a variety of gameplay options. They can easily click back into place or be slipped into a Joy-Con grip accessory, mirroring a more traditional controller. Or, if preferred, the gamer can select an optional Nintendo Switch Pro Controller to use instead of the Joy-Con controllers. Furthermore, it is possible for numerous people to bring their Nintendo Switch consoles together to enjoy local multiplayer face-to-face competition.
“With this first look at Nintendo Switch, I hope fans are already imagining the possibilities of having the freedom to play when, where, and how they want to,” said Satoru Shibata, president of Nintendo of Europe. “Our teams at Nintendo, and many other developers, are all working hard to create new and unique experiences, and we look forward to showing you more.”
Today’s video incorporated short glimpses of representative gameplay to demonstrate the liberating nature of the Nintendo Switch home gaming system. Full game demonstrations, the list of launch window titles, as well as launch date, product configuration and related specifics will be shown and announced prior to the March launch.