Attention, Inklings! Clam Blitz*, a fierce new Ranked Battle mode, has now been added to Splatoon 2 on Nintendo Switch. Our dedicated team of researchers have been investigating this latest phenomenon, and managed to grab some fresh new footage.
In Clam Blitz, you’ll find clams scattered all over the stage. Collect them, then head to your opponents’ base and fire them into the enemy basket. First team to score 100 points wins!
Yeah, maybe. If the enemy basket wasn’t protected by an almighty clam-repelling barrier of doom! Ahem… To break through this mysterious barrier, you’ll first need to create a Power Clam by rounding up 10 standard clams.
Now BOOYAH! Take aim and smash that sucker right through and fire all your clams into the basket. Breaking through the barrier will net you 20 points, while each clam you toss in after that is worth 3 points.
Not likely! As soon as you break through, it’ll start to repair itself. By chucking clams in, you can extend the timer a little, but once it hits zero, the pesky thing will be back to dam your clams.
Moral of the story? As soon as you break through, toss in as many clams as you can possibly muster. It’s a shellfish siege!
Fight back with all your might and prepare to counter-attack – once your barrier’s back up, a Power Clam will appear at your basket, so you can go up the other end and give ‘em what for.
Clam Blitz has already been added to the Ranked Battle playlist in Splatoon 2! Going forward, it’ll be in regular rotation alongside the existing Tower Control, Splat Zones and Rainmaker modes.
And don’t forget, you can record your most glorious Clam Blitz moments by holding the Capture Button**, then upload the goods to social media*** for instant bragging rights.
New to Splatoon 2? Discover more at the official Splatoon 2 website and keep your eyes peeled for more updates from us on the Splatoon Facebook page.