The summer sun may feel like a distant memory, but with these six downloadable delights you can melt away those winter blues and make the most of the great indoors during the chilly months ahead.
Welcome to an extravagant masquerade party, where all the guests are at risk! In The Sexy Brutale, you’ll need to spy, observe and discover the secrets of each eccentric guest so you can save them from a ghastly fate. Once the clock strikes midnight, the grisly pantomime will play out again in exactly the same way, over and over again, unless you can solve the mystery!
Cavalier Game Studios say: “Nintendo has always been an inspiration for us. It's home to the games we love most – fun, passionate...and sometimes a little bit strange! We are over the moon to be able to share the darkly humorous and touching events of The Sexy Brutale on Nintendo Switch!”
Fancy yourself as a wannabe wizard? Then grab three like-minded buddies for some co-operative RPG action, or go it alone in Nine Parchments**! Wield the power of the elements and prepare for magical mayhem as you master a diverse range of ever-changing spells, battle against strange creatures, and vanquish mighty, menacing bosses. Wands away!
Frozenbyte say: "We're absolutely hyped to bring Nine Parchments to Nintendo Switch! Having the choice to be able play on the go or on the big screen is just phenomenal for a co-op game like this. Whether you're on a bus, plane or at home, you get to choose the way you play and who you play with – local and online*** co-op modes are supported, as well as single-player. We hope you enjoy the spellcasting mayhem!"
The End Is Nigh is a sprawling adventure platformer from the creator of Super Meat Boy. Jump, hang and slide your way through a deadly and desolate world as you aid a squishy black blob called Ash on an epic quest to make a friend. Oh, and there are loads of playable minigame cartridges to collect if you fancy some hardcore, retro gaming action!
Nicalis say: "In many ways, The End Is Nigh is a throwback to the challenging action games that we all enjoyed on the Nintendo Entertainment System back in the day. It even has collectible game cartridges that are inspired by some of the more notorious NES hits. Playing it on Nintendo Switch just feels like home!”
Take flight in Dimension Drive, a new type of shoot-‘em-up which seamlessly combines smart teleporting, slick shooting and tricky puzzle mechanics. Teleport between two battlefields at once as you fight against a cruel multidimensional alien race threatening to take over the universe. Can you uncover the mysteries behind the Dimension Drives?
2Awesome Studio say: "When we started working on Dimension Drive, we set out to create a unique experience in the shoot-‘em-up genre. What we didn't know was that we'd have the chance to bring it to Nintendo Switch, a truly unique console. On the go, on the big screen, single-player or co-op…it’s gaming anywhere, anytime!"
Want to be the ultimate video game hero? So does Wryn, a girl with a big arsenal and even bigger dreams. Bleed is a stylish, acrobatic action-platformer full of challenging gameplay, breakneck set-pieces and inventive bosses. Help Wryn take down the Greatest Heroes of All Time, and show the world what a true hero looks like!
Ian Campbell says: “I've been in love with games ever since I played my first Nintendo console, so having Bleed on the Nintendo Switch is a dream come true! The arcade action is perfect for short, portable bursts and the co-op mode embodies what the Switch is all about! I hope you'll enjoy playing Bleed as much as I enjoyed making it!”
Join Max on an unexpected adventure as he searches for his younger brother, Felix, in Max: The Curse of Brotherhood. Armed only with a Magic Marker, you’ll need to use your puzzle-solving skills to overcome obstacles, steer clear of danger and make your through a hostile world in search of your missing brother.