Take a peek at how the Poochy & Yoshi’s Woolly World stop motion animations were made in our behind the scenes feature!
Have you watched the new videos featuring Yoshi and his pals that came out this month yet? There are 30 of these adorable animations available to watch in Poochy & Yoshi's Woolly World, a dyed-in-the-wool platformer coming to Nintendo 3DS family systems on February 3rd!
To produce stop motion animation, you position models by hand, take a photo, move them a bit, take another photo, and so on. You have to keep track of how Yoshi and the objects around him should be moving as you photograph frame by frame, so it’s a truly painstaking process.
12 photos are needed to create a second’s worth of animation. Put the above photos together and what do you get?
Voilà! Many hours of work were put into creating just this single second of animation. It seems like an overwhelming amount of work for relatively little pay-off, doesn’t it?
This is the set where the animation takes place. With all the tools and equipment around, it gets kind of cluttered!
If you look closely at the photos, you’ll see that Yoshi and co. are held in place by metal clamps. These are called “rigs”, and they’re used to keep objects in the positions they need to be.
Here are some of the parts used for Yoshi’s eyes. These are switched in-between frames to show minute changes in expression, blinking and so on.
The Yoshi featured in the shorts looks very similar to the Yarn Yoshi amiibo, but it’s actually a little different.
See how the arms and legs are longer? Also, there are metal joints embedded inside the stop motion Yoshi, making it quite stiff and heavy. Thanks to these joints, the animators are able to make Yoshi hold poses and move with precision.