Update from the Squid Research Lab: Introducing SplatNet 2
During the Splatoon 2 Direct we caught a glimpse of SplatNet 2 for the first time! It’s a smart device app that connects to Splatoon 2 and will be free to use until the paid membership launches in 2018.
You may have a few questions about it, so we’ve created this special report going over all the details from the presentation.
SplatNet 2 is an ink-redible service that allows you to view your last 50 Splatoon 2 battle results, online records of the weapons you and your opponents have used and stages you’ve played on. It even shows your current progress in Hero Mode! Your win rates for specific modes and stages will also be shown, helping you analyse and improve your game.
So, in Online Lounge you can invite friends to join your Private Battles, League Battles and Splatfest Battles using your smart device. You can quickly invite them via social networks or messaging services, or by simply selecting someone you’ve registered as a friend on your Nintendo Switch.
Yes, indeed! In a Private Battle, everyone can talk together before they split off into teams. Once the teams are formed, it’ll switch so you’ll only talk to other players on your team. The system will automatically switch who you’ll chat with depending on the situation.
We’re glad you asked. You can! The stages in Splatoon 2 change every two hours and you can view all upcoming online stages for the next 24 hours in advance.
Actually, yes! Annie is planning on opening an online store called “SplatNet Shop”! Once its doors are open you’ll be able to order gear using in-game money and then pick up your fresh purchases next time you play. We’ve reached out to Annie to learn more. Hopefully we’ll have more to share soon.
The best part about all this is you can do all of this with your smart device, meaning you can check out your stats and see what’s happening when you’re away from your Nintendo Switch!
Splatoon 2 launches exclusively on Nintendo Switch on July 21st. You can give it a try early with the Splatoon 2: Splatfest World Premiere, a free demo event** that takes place on July 15th between 17:00 BST and 21:00 BST! Find out more about it.
Discover more at the official Splatoon 2 website and keep your eyes peeled for more updates from us on the Splatoon Facebook page.