Nintendo announces the Nintendo Classic Mini: Super Nintendo Entertainment System
The Nintendo Classic Mini: Super Nintendo Entertainment System contains 21 classic games and can easily be plugged into any high-definition TV using the included HDMI cable.
For the first time, players who pick up the system can enjoy the intergalactic adventure Star Fox 2, the sequel to the original Star Fox (originally titled Starwing upon release in Europe) game that was created during the SNES era but never released…anywhere!
Please note: all games included in the Nintendo Classic Mini: Super Nintendo Entertainment System are the original US 60 Hz releases.
Even for super fans who have played all of these games multiple times, the inclusion of the never-before-released Star Fox 2 will offer them something entirely new to enjoy (players must prove their skill by completing the first stage of the original Star Fox before Star Fox 2 is unlocked to play).
Included with the Nintendo Classic Mini: Super Nintendo Entertainment System are one HDMI cable, one USB power cable* and two wired Super NES Classic Controllers, perfect for players to dive into multiplayer action right away.
Step back into the '90s and re-experience a timeless classic when Nintendo Classic Mini: Super Nintendo Entertainment System launches in Europe on September 29th.