The Nintendo Switch journey comes to E3 to reveal new worlds for Mario's odyssey
13th June, 2017 – Nintendo outlined major upcoming waypoints on the continuing journey that started with the launch of Nintendo Switch in March. This summer, Nintendo renews its commitment to fun multiplayer gaming anytime, anywhere, with anyone, with fun games like Splatoon 2, ARMS and Pokkén Tournament DX, the first Pokémon title for Nintendo Switch.
And then later this year, Nintendo Switch owners will get to explore glorious new Kingdoms with Super Mario Odyssey, the first 3D sandbox-style Mario adventure in more than 15 years. Visitors to Nintendo’s booth at E3 this week will be the first members of the public to get their hands on the game.
Today’s Nintendo Spotlight: E3 2017 video featured new Nintendo Switch games in the Yoshi, Kirby and Xenoblade Chronicles series, plus new looks at key titles such as Super Mario Odyssey. The video also announced the development of Metroid Prime 4 and a new Pokémon RPG for Nintendo Switch.
This year, Nintendo will see a constant delivery of great games for both Nintendo Switch and Nintendo 3DS family systems, headlined by Super Mario Odyssey on Nintendo Switch. Players roam massive 3D Kingdoms to collect Power Moons to power Mario’s airship, The Odyssey. The Kingdoms around the globe are filled with secrets and surprises. Mario can don a variety of costumes and interact with his environment in many creative ways, such as by driving vehicles or exploring sections as Pixel Mario.
Mario’s new partner, Cappy, gives him new moves like Cap Throw, Cap Jump and Capture, which provide a fresh take on the classic Super Mario formula and define this new adventure. The game offers new locales like the skyscraper-packed New Donk City.
Three Super Mario Odyssey series amiibo figures – Mario, Princess Peach and Bowser in their wedding outfits – will be sold individually and as a three-pack when the game launches on 27th October. These amiibo can be seen in Nintendo’s booth at E3, alongside two new amiibo figures in the Super Mario series: Goomba and Koopa Troopa.
Pokkén Tournament DX from BANDAI NAMCO Entertainment Inc. and The Pokémon Company will let players take direct control of the prized Pokémon fighters to defeat other Pokémon in arena battles. With new fighters on the roster and new support Pokémon, this is the definitive version of the game, which saw a strong fan reaction to the Wii U original. Pokkén Tournament DX launches on 22nd September.
In Yoshi’s new game, players explore a huge world decorated like a miniature diorama. Each side-scrolling stage has the traditional front side as well as a back side where players can explore the world from a different view to find new surprises. Yoshi’s new adventure begins in 2018.
In the first mainline Kirby game for Nintendo Switch, the ever-friendly puffball can recruit enemies by hitting them with hearts to gather a party of up to four characters, or join with up to three friends* for co-op play. Kirby can even combine copy abilities to create combo attacks for defeating enemies and solving puzzles. This game will release in 2018.
In Xenoblade Chronicles 2, the latest entry in the acclaimed RPG series, a new hero will seek out Elysium on an immense journey through a brand new world. The game launches winter 2017.
And in Fire Emblem Warriors from KOEI TECMO GAMES, players take control of favourite Fire Emblem franchise characters such as Marth, Xander and female Corrin, as well as new characters exclusive to this game. Players unleash over-the-top moves and strategise with the classic weapons triangle as they try to defeat hordes of fighters in a variety of areas, including some that are inspired by well-known Fire Emblem locations, such as Hoshido Castle. Fire Emblem Warriors launches this autumn for Nintendo Switch. It will also be available for New Nintendo 3DS XL, New Nintendo 3DS and New Nintendo 2DS XL in the future**.
In addition to announcing Metroid Prime 4 in the Nintendo Spotlight: E3 2017 video, Nintendo also announced during Nintendo Treehouse: Live at E3 that a classic Metroid adventure would return, rebuilt from the ground up for Nintendo 3DS family systems. Metroid: Samus Returns is a modern reimagining of the 1992 Game Boy adventure Metroid II: Return of Samus.