The world of Ever Oasis – part 1
This is Koichi Ishii from GREZZO Co., Ltd.1 I’m the producer and director of Ever Oasis on Nintendo 3DS family systems.
Ever since the game was featured in the Nintendo Direct on April 12th, 2017, I’ve been delighted to receive so much feedback from everyone. In particular, many comments seem to focus on the characters – people have been saying things like, “The young hero and the water spirit Esna are adorable!” and, “I want a Noot soft toy!” (like the one I was holding in the video.)
Today I’d like to introduce these characters: the Seedling hero, the water spirit Esna and the mysterious visitors called Noots.
When we started development on Ever Oasis, we entrusted the character design to Yoshinori Shizuma2. I’d like to go over the design process a bit here, and talk about what thoughts and considerations led the characters to be as they are now.
Yoshinori Shizuma: a Japanese anime and manga artist.
The story of Ever Oasis is all about working with your friends and supporting each other, so we didn’t want to create a hero who could do everything by themselves.
So although the hero possesses Green Gale, a special power that generates a strong wind, they’ll encounter enemies which are resistant to their attacks, and all sort of situations in which it’s impossible to progress without help from other residents of the oasis.
Even the battle skills the hero acquires as they level up are not attack skills that deal huge amounts of damage, but support skills that bolster your allies’ strengths.
There’s no water in the desert, so it’s a tough environment for plants to survive in, but they always seem to thrive and even flourish in those conditions. Plants have the wonderful power to grow from a tiny seed and produce flowers that put smiles on people’s faces, so we tried to imagine what a personified seed would look like. That’s how Seedlings were born.
In the videos we’ve shown so far, the hero is always a Seedling boy, but when you start the game you’ll also have the option to play as a Seedling girl. You can play the game however you like, with the hero of your choosing – you can also select your eye colour and skin tone, by the way!
I’ve always enjoyed exploring the relationship between spirits and the world – when I write stories, spirits are an essential element of them. Vistrahda, the setting of Ever Oasis, is a desert world, so you might wonder why we chose to make Esna a water spirit.
It’s precisely because Vistrahda is a desert world, in which water is a precious resource, that we made that choice. Also, compared to a small, faint light fairy, a water spirit has a more visible presence (even if only the hero can see her…)
Esna supports the hero and shares their outlook, their joys and their troubles – she’s like a second protagonist. She’s a partner who helps build up the oasis, celebrates the hero’s accomplishments as if they were her own, and provides praise and encouragement.