As well as the recently released Ever Oasis, a number of great games are coming exclusively to Nintendo 3DS family systems this year, including Miitopia, Hey! PIKMIN and Dr Kawashima’s Devilish Brain Training: Can you stay focused? on July 28th.
Uncover the mysteries hidden beneath the sands in Ever Oasis, an all-new take on the adventure RPG genre. In the demo, venture through a puzzle-filled dungeon, take on a tricky boss battle and watch your oasis grow with the help of the water spirit Esna.
In Miitopia, you’ll head out on a hilariously quirky quest with your favourite Mii characters, where new surprises await at every turn. The Miitopia playable demo lets you try out the first chapter of this crazy story right away.
Discover the tiny world of the Pikmin and help Captain Olimar escape an unknown planet in Hey! PIKMIN, a charming, side-scrolling adventure! In the demo, you’ll call upon the help of the curious and colourful Pikmin to explore the depths of the Crystal Tunnels.
Push your grey matter to the limit with Devilish Calculations, one of over 25 activities included in Dr Kawashima’s Devilish Brain Training: Can you stay focused? Solve simple addition and subtraction problems with a devious twist. Why not share your scores with friends to see who comes out on top?
Want to know more about Nintendo 3DS family systems, including the upcoming New Nintendo 2DS XL? Check out our official Nintendo 3DS family systems website, and take a look at the rich library of games out now and on the way in our Nintendo 3DS games section!