The eclectic and robust library of games on Nintendo Switch is about to get even more diverse, with dozens of new games on the way from a range of independent developers and publishers.
This beefy sequel to the fan-favourite original game will see players once again leaping off walls, dodging buzz saws and performing incredible feats of 2D platforming. This time around levels get more challenging each time you beat them, and with an updated control scheme, new ranking system and daily challenges, you’re definitely going to want to keep coming back for seconds. Super Meat Boy Forever launches first for Nintendo Switch in 2018.
This final adventure in the Shovel Knight: Treasure Trove saga is fit for a king! Travel through four new worlds and 30 new courses to discover how King Knight ascended the throne and became one of the Order of No Quarter. Three new amiibo figures based on King Knight, Plague Knight and Specter Knight are coming soon too; tap them while playing Shovel Knight to unlock exclusive armour sets, new challenge stages, and the ability to summon fairy companions to accompany players on quests. Shovel Knight: King of Cards launches on Nintendo Switch and Nintendo 3DS family systems in early 2018.
Seven years have passed since the events of No More Heroes, and The Bad is determined to exact his revenge on Travis Touchdown. Just like the original cult classic, you’ll have to battle through multiple punk-rock levels and defeat over-the-top bosses. The game is inspired by indie roots and will have collaborations across different indie studios, in various different ways. Travis Strikes Again: No More Heroes launches exclusively for Nintendo Switch in 2018.
This haunting episodic tale is loved by many, and now it’s coming to Nintendo Switch. Kentucky Route Zero: TV Edition, which includes the debut of the long-awaited fifth and final act of the series, launches on Nintendo Switch in early 2018.
In the sequel to the award-winning original, you must dig deep, gain riches and explore an underworld riddled with danger. SteamWorld Dig 2 arrives first on Nintendo Switch on 21st September.
Go it alone or team up with three other friends in this side-scrolling action-RPG. With 30 enormous quests and four classes to choose from, you’ll have hours and hours of action to fight through. Dragon: Marked for Death launches exclusively on Nintendo Switch this winter.
Orcs, elves and humans have one thing in common – a need to feed! Battle Chef Brigade is one part combo-based action game, one part match-three puzzler and an all-around feast for fans of 2D animation. Duel your way into the Brigade when the game launches first on Nintendo Switch in winter 2017.
Most role-playing games are about slaying dragons or retrieving mystical crystals, but what about an RPG that lets players equip golf clubs instead of swords? In this golf RPG, play through a dramatic story with a diverse cast of characters to meet, golf challenges to beat, upgrades to earn and equipment to collect. Golf Story launches exclusively on Nintendo Switch in September.
This rhythm-based action game lets players bust out fresh moves, earn respect and recruit dancers through a variety of locations. Play the game’s single-player or multiplayer modes with either traditional or touch screen controls. Floor Kids launches first on Nintendo Switch in winter 2017.
Get nostalgic for the classic beat-’em-ups of the ’80s and ’90s with Wulverblade, a rich, hand-drawn 2D action game set in war-torn ancient Britain. The two-player co-op game launches first on Nintendo Switch in September.
Flex your engineering muscles in this bridge-building simulator that proves it’s just as fun to fix things as it is to watch them fall to pieces. Hundreds of levels and hours of physics-based puzzles will gear players up to create their own incredible bridges and puzzle levels to show their friends. Poly Bridge launches as a console exclusive on Nintendo Switch in winter 2017.