In 2019, we will close the Wii Shop Channel used on Wii and Wii U (the Wii Shop Channel is accessible on the Wii U via the Wii backwards compatibility feature), which has been available since December 2006. We would like to thank our loyal customers for supporting the Wii Shop Channel, and would like them to continue to enjoy software downloaded from the shop.
We plan to end all services related to Wii Shop Channel, including the purchase of WiiWare and Virtual Console software, downloads of Wii Channels, and use of the Wii U Transfer Tool, which transfers data from Wii to Wii U.