Nintendo Classic Mini: SNES developer interview – Volume 1: Star Fox + Star Fox 2
When Nintendo Classic Mini: Nintendo Entertainment System was released last year, I think a lot of people (including me) also wanted a Super NES version, and now here it is: Nintendo Classic Mini: Super Nintendo Entertainment System!
From the release of the Nintendo Entertainment System in 1986 to the release of the Super Nintendo Entertainment System in 1992, gamers had to wait six years, but this time there’s only a gap of one year. Isn’t the pace of progress astounding?
This time I will be interviewing developers of Super NES games. My first topic is the 3D shooting games Star Fox and Star Fox 2, the latter of which has been considered a “phantom game” since it was never released.
This enjoyable digital manual explains the game content of Star Fox 2, so please check it out.
And now for my interview with Shigeru Miyamoto, Takaya Imamura and Tsuyoshi Watanabe, who were involved with development of these two games.
Miyamoto-san, would you please describe your roles in the development of the original Star Fox game?
The three of us have been working together on the series since the original Star Fox. I was game designer and producer, Imamura handled graphics aside from polygons and character design, and Watanabe was mainly in charge of polygon design.
Imamura-san, before Star Fox, you were involved with development of such games as F-ZERO1, which was released simultaneously with Super NES.
1. F-ZERO: A racing game set in the near future and included in Nintendo Classic Mini: Super Nintendo Entertainment System. The game was originally released in Japan in November 1990, and in Europe in 1992.
I was designing the backgrounds for The Legend of Zelda: A Link to the Past.2 A senior developer rendered the Light World, but I was in charge of the backgrounds for the Dark World.
Yes. I joined a year after Imamura. I entered the company before the release of Super NES and spent my first year debugging.
Our topic this time is the original Star Fox, which came out in 1993. What kicked off development?