16/02/2018: Unfortunately, the Xenoblade Chronicles 2 Ver.1.3.0 software update has been delayed until March 2nd, due to a bug. We apologise for the delay.
Monolith Soft Executive Director Tetsuya Takahashi shared some info with us on upcoming updates for Xenoblade Chronicles 2 on Nintendo Switch.
Hello everyone. This is Takahashi from Monolith Soft. Today I’d like to talk about what you’ll see in the Ver. 1.3.0 update that will be released next week.
First up is the New Game Plus mode. This is more than just a way for people who have cleared the game to play through it a second time. You’ll find that we’ve added a few new features, as well.
You can get them by resonating with Core Crystals (or they will join your party as you meet them in quests). As you might expect, you could potentially get them from a Common Core Crystal early in the game, which kind of wrecks the story, but our goal here is to prioritise making the game even more fun to play. I hope you can resonate with these Blades and enjoy having them in your party.
There are also five updates that will apply not only to your second playthrough, but to your first playthrough as well.
The following data will carry over to the New Game Plus mode from your clear save file.
Note: quests, Heart-to-Hearts, Skip Travel points, and cleared Merc Missions will be reset.
In order to play the New Game Plus mode, you must complete the original game, and you must have a save file from the save screen that appeared immediately after the ending.
Using the data you saved after the ending will allow you to keep playing. You will know that you can play the New Game Plus mode if you look at the title screen and see that Rex and the others look the way they did after the ending.
Note that you will not be able to play the New Game Plus mode using save data from a new game started after completing the game. If you do start a new game, you will need to clear it again in order to play the New Game Plus mode.