Building on the history of Nintendo, which is rooted in innovative entertainment and gameplay experiences, Nintendo Labo continues the company’s mission of putting smiles on people’s faces. With each Nintendo Labo kit, inspired minds across all generations can transform modular sheets of cardboard – specially designed to interact with the Nintendo Switch console and Joy-Con controllers – into interactive creations called Toy-Con. From a piano to a motorbike, a robot and more, each Toy-Con comes to life when combined with Nintendo Switch in different ways. As you make, you will have fun discovering how the technology works and even invent new ways to play with each Toy-Con.
For example, you can make a functioning 13-key piano that brings your musical arrangements to life once the Nintendo Switch console and right Joy-Con controller are inserted. As you play, the IR Motion Camera in the right Joy-Con detects which keys are pressed and plays each note through the console’s built-in speakers. Budding musicians can also experiment with their own musical creations.
Or, you can take control of your very own motorbike by constructing a functioning set of handlebars, with a Joy-Con inserted in each side and the Nintendo Switch console cradled in the middle. Simply hit the ignition button, turn the right handle to engage the accelerator, and watch your adventure unfold on the Nintendo Switch screen, as you race to new destinations.
“Our goal is to put smiles on the faces of everyone Nintendo touches,” said Satoru Shibata, Nintendo of Europe’s President. “Nintendo Labo invites anyone with a creative mind and a playful heart to make, play and discover in new ways with Nintendo Switch. I personally hope to see many people enjoying making kits with their family members, with big smiles on their faces.”
With Nintendo Labo, making and discovering is just as much fun as playing. Every Toy-Con creation presents exciting challenges and varying degrees of complexity, so each one is a unique experience. Making Toy-Con is especially fun with family and friends, as you collaborate and share each other’s Nintendo Labo experiences. Once built, those with a creative touch can customise their Toy-Con creations with their own colouring pens, stickers and paint to give them a personal feel – the only limit is their imagination. A special Customisation Set that includes fun stencils, stickers and coloured tape will also be available to purchase from 27th April.
You could be among the first to experience Nintendo Labo by applying to attend a Nintendo Labo Workshop. The Nintendo Labo Workshop is a special event where we're bringing kids, parents, media and influencers together to make, play and discover with Nintendo Labo. You may even become a part of our campaign to show Nintendo Labo off to people around the world.
To find out more about Nintendo Labo to apply for your chance to attend a Nintendo Labo Workshop, please visit the official Nintendo Labo website.
You can also subscribe to the Nintendo Labo video community on YouTube to be the first to see new videos and find out more about this new experience for Nintendo Switch.