Monolith Soft Executive Director Tetsuya Takahashi shared some info with us about an upcoming additional scenario for Xenoblade Chronicles 2 on Nintendo Switch.
Hello, and thank you for your patience. This is the official announcement of Xenoblade Chronicles 2: Torna - The Golden Country, an additional scenario for Xenoblade Chronicles 2.
It all started three years ago. Torna - The Golden Country was a part of our original prototype for the main game. More accurately, I suppose you could say that it was one of the potential story candidates included in our initial prototype.
It’s been seven years since the release of Xenoblade Chronicles. We’ve accumulated quite a bit of production knowhow since then, and our process management has improved as well. Now we’re much better at knowing just how big of a game we can create at what level of quality based on a given volume of text.
After looking at a variety of factors, we could tell that including Torna - The Golden Country in the main game would divert a major portion of the budget and development time we had allotted for Xenoblade Chronicles 2.
We hadn’t shown anyone the prototype yet, and quickly decided against including this content, instead opting to take what we needed for the main game, which became the finished Xenoblade Chronicles 2.
For quite some time after that, Torna - The Golden Country slept on my computer’s hard drive, but when we decided to include a new scenario with the Expansion Pass, I knew that we had to revive Torna - The Golden Country and tell that story.
The story of Torna - The Golden Country covers not only the pasts of key characters from the main game like Jin, Mythra, Malos, and Praetor Amalthus, but will also spotlight characters like Lora and Addam, who factor heavily into the lore of Xenoblade Chronicles 2.
Ah, and you know that the main story in Xenoblade Chronicles 2 is the story of Rex and Pyra (Mythra), but Torna - The Golden Country follows another set of main characters, Jin and Lora.
You’ll see what happened in Jin’s past, what kind of person Lora was, and even what the relationship was between Addam and Mythra.
There were bits and pieces of their stories throughout the main game, but they’ll finally take shape in front of your very eyes.
(The generic models used for some of the side characters in flashbacks in the main game will be given dedicated models.)