London, United Kingdom – May 30th, 2018 – During a special Pokémon press conference in Tokyo today, The Pokémon Company International and Nintendo announced three new ways to play Pokémon for Nintendo SwitchPokémon: Let’s Go, Pikachu!, Pokémon: Let’s Go, Eevee!, and the free-to-start Pokémon Quest. With the addition of these new titles, Pokémon is broadening the scope of video game offerings from the franchise to appeal to its wide variety of fans at all player levels. Pokémon also announced that the next introduction to its popular core RPG series, which was teased last year at E3, will arrive in late 2019 on Nintendo Switch for the first time.
With Pokémon: Let’s Go, Pikachu! and Pokémon: Let’s Go, Eevee!, Pokémon is inviting fans on a new journey by taking them back to a familiar setting. Inspired by Pokémon Yellow Version: Special Pikachu Edition, which was originally released in Japan on Nintendo’s Game Boy in 1998, these two new titles feature many of the intuitive gameplay functions offered to players in the hugely popular Pokémon GO and are designed for players taking their first steps into the Pokémon video game world. Trainers will embark on an epic adventure set in the iconic Kanto region joined by their trusty Pikachu in Pokémon: Let’s Go, Pikachu! or Eevee in Pokémon: Let’s Go, Eevee! They feature brand new gameplay to make the most of the unique capabilities of Nintendo Switch, such as throwing Poké Balls to catch Pokémon by swinging Joy-Con controllers, as well as the opportunity for family and friends to battle and explore together in a new two-player mode. The games were unveiled in partnership with GAME FREAK, the games’ developers and original creators of the Pokémon video game franchise.
“With the launch of Pokémon GO in 2016 and the global sensation that ensued, millions of new players were introduced to the world of Pokémon,” said Junichi Masuda, director at GAME FREAK inc. “For many people, Pokémon GO was their first experience with the Pokémon brand, so we have crafted these two new titles to be an accessible entry point to our core RPG series while giving our longtime fans a new way to play Pokémon.”
The literal connection between these two new titles and Pokémon GO doesn’t end there. GAME FREAK and The Pokémon Company teamed up with Niantic to bring next-level innovation by offering players the ability to connect their Pokémon GO to their Pokémon: Let’s Go, Pikachu! or Pokémon: Let’s Go, Eevee! game. Players can catch Pokémon originally discovered in the Kanto region in Pokémon GO and then transfer them into their Nintendo Switch adventure. Something special will also be coming to the world of Pokémon GO, making the connection between both games even more appealing for Trainers. Details for this will be revealed in the near future.
The Poké Ball Plus*, a device that can be used to play Pokémon: Let’s Go, Pikachu! and Pokémon: Let’s Go, Eevee! in place of a Joy-Con or alongside Pokémon GO instead of the Pokémon GO Plus, was also unveiled, continuing the innovative ways to connect the games. The Poké Ball Plus features motion controls, lights up with a variety of colours, vibrates, and plays sounds. When catching a Pokémon in the Nintendo Switch games, players will be able to feel it moving within the device. It also does more than function as a controller – using the Poké Ball Plus, players can bring one of their Pokémon from Pokémon: Let’s Go, Pikachu! or Pokémon: Let’s Go, Eevee! with them as they explore the real world, giving Trainers the opportunity to spend time with favourite Pokémon even when they’re not playing the game. Additionally, Trainers can receive a variety of rewards once Pokémon are returned to the Nintendo Switch games.
“This new Pokémon title, developed by GAME FREAK, lets players explore the island of Tumblecube with their team of cute, cube-shaped characters known as Pokéxel,” said Shigeru Ohmori, director at GAME FREAK. “Players will be able to personalise their Pokémon and develop a strong bond with their Pokémon friends while battling their way through the adventure. With the simple touch screen controls, Pokémon Quest is a game that Pokémon fans of all ages can pick up and play.”