The Mario Tennis Aces online tournament for October is now underway!
Grab your racket and get warmed up – a brand new online tournament* is now underway in Mario Tennis Aces for Nintendo Switch! If you take part, you’ll get to play as a brand new character – the all-rounded Birdo – early!
The tournament is happening right now, and runs until 00:00 (UK time) on November 1st. Think you’ve got what it takes to become a tennis ace? Then see you on the court!
Oh, by the way, did you see all this from the latest update? Loads of cool new stuff has been added to Mario Tennis Aces on Nintendo Switch as part of the new ver.2 update, including extra characters and even new ways to play. Read on to see what’s new!
From October, Birdo, Shy Guy, Koopa Paratroopa and Petey Piranha will gradually join the court as playable characters – you can unlock them by taking part in online tournaments! Stay tuned, as we’ll continue to add more of your Super Mario favourites until June next year!
A new mode called Co-op Challenge is now available, containing limited-time online team-based events. Share the court online with friends or others around the world and complete specific objectives to receive special outfits, alternate colour schemes and more!
You can now enjoy local multiplayer** Swing Mode matches in tabletop mode! Bring two Nintendo Switch consoles together, stand face-to-face with your opponent, and play a game of tennis in traditional fashion!
New to Mario Tennis Aces? Find out more about the game at the official Mario Tennis Aces website and catch the latest happenings on the court at the Super Mario Facebook page and Nintendo UK VS Twitter account.