With 99 people playing at once, things can get pretty frantic – but luckily, there are a few strategies you can use to defend yourself, and pile the pressure on your opponents!
Steady on! As in other games in the long-standing series, various Tetriminos appear at the top of the screen, and it’s up to you to guide them into place to complete rows, clear lines and stop the Matrix from filling all the way to the top.
By default, when you clear lines the resulting Garbage Blocks will be sent to another opponent at random, spreading your offence far and wide. As long as you keep clearing lines, you’ll keep incoming attacks at bay, but you might find it difficult to rack up the K.O.s.
It’s pretty simple! By selecting one of four directions with the right stick, you can change your attack focus any time you like, which will change the types of players you’re targeting. To be really effective, you should get used to switching between strategies to suit the situation!
Flicking down activates “Attackers”, which fires back at any players that are currently aiming at you. Think of it as a handy counter-attack to ward off anybody who wants a piece of you. Better yet: while the other targeting options only send Garbage Blocks to one other player at once, selecting Attackers will send them to all players who are firing your way.
Moving the right stick up changes to “K.O.s”. With this setting, your Garbage Blocks will fly off towards opponents that are on their way out, with a high stack of blocks. You’ll want to use this to pick off players and thin out the field.
“Badges” is selected by tapping the right stick to the right. This one’s a bit risky, as it puts the focus on the players who have won the most Badges through K.O.s. In other words, it’s likely you’ll put yourself on the radar of the top competitors.
Finally, if you tilt the right stick to the left, you’ll return to the default setting and send Garbage Blocks to random players.
If you’re feeling ambitious, yes! Moving the left stick lets you put your full focus on a single player, and they’ll receive the results of all your attacks for as long as they’re highlighted with the cursor. It’s tricky to keep your eye on other players’ boards and see who really deserves the attention at the same time as keeping your own Matrix clear, though – especially when the action ramps up in the closing stages!
Whenever attacks are on their way to you, a warning appears at the bottom of the screen, and blocks pile up in the meter to the left of the Matrix. Each block represents one row of incoming Garbage Blocks, showing how many extra rows you can expect in the very near future. Don’t panic, even if it seems like an impossible amount. Every time you clear a line, you’ll knock a block off the meter, meaning one less row to worry about.
If your screen starts flashing a dangerous red, you have a lot of quick-fire clearing ahead of you, though. If you’re in a pickle, clear as many rows as you can, as fast as you can, to reduce the risk. Then you can start thinking about how to strike back!