10 secrets to discover with Game & Watch: The Legend of Zelda!
Game & Watch: The Legend of Zelda is out now, a collectable console packed with three time-honoured adventures, including The Legend of Zelda, Zelda II: Adventure of Link, and The Legend of Zelda: Link’s Awakening. Here are 10 secrets you can find hidden within this stylish handheld.
Need a little extra help on your quest? In any of the three games, select a play file, then press and hold the A Button for five seconds and press the START Button to begin your perilous quest with the maximum number of hearts. In Zelda II: The Adventure of Link, using this command will not only max out Link’s LIFE gauge, but also his ATTACK and MAGIC gauges, while in The Legend of Zelda: Link’s Awakening, Link’s sword will be powered up to Level 2!
Completing The Legend of Zelda unlocks a more challenging version of the game called the Second Quest. However, if you’re feeling up to the task, enter the name “ZELDA” when starting a new game to access the Second Quest right away!
If Link has his sword raised on this screen you’ll be playing the challenging Second Quest.
Players can choose from one of two screen sizes to enjoy this classic Game Boy adventure: Full Size or Original Size. Full Size displays the game using the entire Game & Watch screen while Original Size uses the aspect ratio of the original Game Boy version for added authenticity!
If you turn off your console or switch to another game or the clock while playing, you can return to that game and pick up right where you left off.
In this version of the Game & Watch favourite starring Link, there are two standard game modes, GAME A and GAME B with different difficulty levels, but by pressing and holding the A Button for five seconds on the title screen, you’ll play the hidden (and extra hard) GAME C. Good luck!
The Game & Watch: The Legend of Zelda console will automatically enter sleep mode if no buttons are pressed for three minutes, and when that happens you might catch a glimpse of some special images.
The image you’ll see differs depending on which game you’re playing, and what was occurring at the time. There are 11 images to discover. Think you can see them all?
The console won’t enter sleep mode when plugged in to its charging cable, or if the mode has been disabled via the clock settings.
Game & Watch: The Legend of Zelda lets you switch between the different regional versions of the three adventures to see how they differ from each other. For example, did you know that the Japanese and western versions of The Legend of Zelda feature different music and sound effects?