Chapter 2: Incorporating each developer's strengths into the game
Content pre-recorded in accordance with current COVID-19 health and safety guidelines.
So far, we have asked you about how the world of Splatoon was created. You mentioned that you place great importance on portraying a world that seems real, but where do you get your ideas for the "weapons" and "gear" that appear in the game?
Weapons in this game are sometimes inspired by items we used to play with growing up. For example, the Splat Brella weapon (shown below) was inspired by my childhood memories of play-fighting with umbrellas.
Another good example is stationery. When I was in elementary school, some kids had very elaborate and high-tech-looking pencil cases that were popular in Japan, and I was envious of them. A weapon, Triple Inkstrike, was inspired by these pencil cases.
Of course, some of the weapons were created because we simply thought it would be cool to have something like them.
In this title, we have a weapon class called the Stringer (shown above), which was inspired by a fishing rod. We designed it to look like a Splatoon weapon, without making it look like a firearm.
There are new weapons called Splatanas. One of these, the Splatana Stamper (shown above), was inspired by a date stamp (3) provided by Nintendo when we joined.
(3) A useful device used in Japan for stamping a date, name and department name on a document all at once. The year, month, and date can be adjusted manually by dialing the numbers. It is used instead of a signature to review documents.
Of course, we created a background story within the Inkling world for each of these weapons.
For example, consumer electronics and art supply manufacturers of the Inkling world have joined in the weapon manufacturing business. However, since the Turf War battle trend has gained popularity, even the fishing equipment manufacturers have decided to join the Turf War battle industry in Splatoon 3. (Laughs)
The impact of Turf War battles in the Inkling world continues to grow throughout the series. In the first title, the Turf War battles were just a trend among some Inklings. However, in the third title, it is positioned more like a sport that residents in the Inkling world have been familiar with since childhood.
So you filled the Inkling world with background stories that seem real and are inspired from your personal experiences. By the way, players each have a place where they can display all kinds of weapons this time. Could you tell us more about it?