Nintendo Switch games coming in December 2022
Looking for some new games to immerse yourself in during the festive season? Check out this selection of titles coming to Nintendo Switch this December, and click any that catch your eye for pre-orders, purchases or to add them to your Wish List!
A dark, card-based odyssey that blends deck-building roguelike, escape room puzzles and psychological horror awaits you in Inscryption! Acquire a deck of woodland creatures and unlock the secrets behind the walls of Leshy’s cabin.
Build, connect and sever railways across a variety of landscapes and help everyone reach their homes in Railbound! Solve over 150 puzzles ranging from gentle slopes to twisted passageways, as you build tunnels, place barriers, switch tracks and more!
Set off on an epic journey in Romancing SaGa -Minstrel Song- Remastered! Choose from eight protagonists and forge your own destiny as you search for the scattered Fatestones. Enjoy remastered HD graphics, but also returning series’ trademarks such as the free scenario system and more!
Join siblings Erik and Mia on a treasure hunting adventure in Dragon Quest Treasures. Whisked away to a place known as Draconia, they must traverse the legendary land and enlist the help of friendly monsters to unearth the riches of this vast, varied world.
Explore an open sea in Wavetale, a story-driven, action-adventure game introducing you to fed-up fishermen, secretive hermits and maybe a pirate or two. Traverse calm waters and surging waves as Sigrid, a young girl who befriends a mysterious shadow that gives her the power to walk on water.
Witness the evolution of the Final Fantasy VII prequel in CRISIS CORE –FINAL FANTASY VII– REUNION, a dynamic retelling of the classic RPG with remastered graphics and an improved battle system. Experience the story of the promising young operative Zack Fair and see the legacy which connects him to Cloud revealed in full.
Discover an isolated island paradise in Aka, a small open-world game about finding inner peace. As the titular retired warrior, explore handcrafted islands inhabited by giant capybaras and baby dragons, as you craft, build shelter and get to know the locals.
Embark on a quest for athletic excellence in the all-out sporting RPG Sports Story! Prove your prowess on the golf course, tennis court and football pitch. Raise your sporting rank to unlock even more disciplines, while exploring dungeons, fishing and going on detective quests in your spare time.
There are even more games coming to Nintendo Switch this month! Check out everything that’s releasing this December.