Content pre-recorded in accordance with current COVID-19 health and safety guidelines.
In this volume of Ask the Developer, an interview series in which Nintendo developers convey in their own words Nintendo's thoughts about creating products and the specific points they are particular about, we're talking to developers behind Xenoblade Chronicles 3, launching on Friday, July 29th.
I’m Tetsuya Takahashi, senior director and chief creative officer at MONOLITHSOFT (1). As the executive director of the Xenoblade Chronicles series, I was involved in all aspects of the project for this title, including the initial planning and script writing, as well as supervising and directing a thousand other details.
(1) MONOLITH SOFTWARE INC. A game development company and subsidiary of Nintendo that works on the Xenoblade Chronicles series. It also developed the Xenosaga series released by NAMCO LTD. (currently Bandai Namco Entertainment Inc.) between 2002-2006.
My main job was to coordinate between Nintendo and MONOLITHSOFT, and also between Takahashi-san and MONOLITHSOFT's development team.
I’m Yokota from Nintendo. My title was also producer and director, and as Nintendo’s lead, I worked on this game from the initial planning to completion. Simply put, I was the point of contact on Nintendo's side for discussing game content with MONOLITHSOFT. Thank you for having me today.
Thank you. We have MONOLITHSOFT, the developer of the Xenoblade Chronicles series, joining us remotely, and we hope to hear both Nintendo and MONOLITHSOFT’s thoughts on this title, as well as the stages of development and trial-and-error experiences behind the scenes.
Now then, Yokota-san, could you give us a brief introduction to the Xenoblade Chronicles series?
Of course. Developed by MONOLITHSOFT, Xenoblade Chronicles is a role-playing game (RPG) in which you can enjoy the characters and storyline created by Takahashi-san in a boundless, expansive environment. Rather than turn-based battles, you can enter battles seamlessly from the field with real-time control of the characters. It is a game you can play comfortably by making full use of timing and character positioning.
This title is the third entry in the Xenoblade Chronicles series following Xenoblade Chronicles (2) and Xenoblade Chronicles 2, and is like the culmination of the trilogy.
The first entry depicts how the main character and his companions living in the world of Bionis, the god, utilise the future-seeing blade, the Monado, to protect the world they live in and fight for the future.