Five ways to prepare for MONSTER HUNTER RISE: Sunbreak!
Before departing for the Elgado Outpost, MONSTER HUNTER RISE: Sunbreak’s all-new continent, you’ll need to wrap up any unfinished business in Kamura Village. Most importantly, you’ll need to complete the 7★ Hub Quest: Serpent Goddess of Thunder.
Pay a visit Senri the Mailman in Kamura Village to claim a bevy of free weapons, armor and other goodies designed to give your hunter a little extra pep!** Be sure to try out the Defender weapon set, powerful versions of all 14 weapon types, and the Black Belt armor set that buffs your defensive capabilities and includes useful skills that increase your attack power or health recovery. Check out the video above for more info on these nifty freebies.
Now’s as good a time as any to catch up on any Event Quests you’ve missed!** Rewards from these special missions will help you unlock neat spoils for you and your buddies, such as layered armor, new poses, stickers, titles and more!
Certain Event Quests will net you materials to craft special armor sets based on popular videogame series. Don the “Akuma” layered armor from Street Fighter, garb your Palamute in the “Ammy Costume” layered armor from Okami, or transform your Palico into Sonic the Hedgehog!
You’ll want to score some new armor and weapons to prepare for Sunbreak’s challenging Master Quests. As it happens, new monsters have been added to MONSTER HUNTER RISE since launch, including fearsome Elder Dragons like Chameleos, Kushala Daora, Teostra and Crimson Glow Valstrax.
With these tips, you’re sure to find plenty of monster huntin’ fun to get stuck into ahead of Sunbreak, launching on June 30th. Visit our MONSTER HUNTER RISE: Sunbreak gamepage for more information about this massive DLC expansion.