Nintendo Switch games for football fans
Build a team of Mushroom Kingdom all-stars in Mario Strikers: Battle League Football. Mario and friends face off against each other in Strike, a five vs. five, football-like sport where anything goes! Aim for victory with teamwork, tackles, table-turning items, and flashy, score-boosting Hyper Strikes!
FIFA 23 Legacy Edition brings real-world footy to Nintendo Switch, featuring the latest kits, clubs and squads from some of the top leagues around the world. Plus, top women’s club teams are also included for the first time.
Manage the world’s best clubs in Football Manager 2023 Touch, taking control of everything from tactics to transfers. See if you’ve got what it takes to manage the biggest sides in the world, or take a team from lowly minnows to continental glory.
Compete in the high-octane hybrid of arcade-style soccer and vehicular mayhem in Rocket League! Players are replaced by airborne rocket cars, and while there's no referee or offside rule to worry about, the name of the game is still the same: get the ball in the net!
Captain Tsubasa: Rise of New Champions brings exhilarating action and over-the-top shots to the football genre. Multiple gameplay options will keep football fans happy on the pitch, including two story modes and online competition**!
That’s not all though – click here to see more football games available on Nintendo Switch!