12 advanced tips for The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom players!
If you’re already well into your The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom adventure, we’ve got a new batch of tips just for you! From discovering caves, navigating the Depths and mastering Link’s abilities – let’s take a deeper dive into Hyrule!
Still early on in your adventure? Here are 12 spoiler-free tips for new players, plus 12 additional tips for those who’ve just reached Hyrule’s surface.
If you spot a Blupee in the wild, chances are there’s a cave nearby! When approached, these easily-spooked spirits will dart off towards the nearest cave entrance, so chase after them and you might make a new discovery!
Bonus tip: want to keep track of which caves you’ve already explored? Look for a cave icon on your map which indicates if you’ve visited it before.
Bubbulfrogs love lurking on the walls inside caves. Defeat them and they’ll drop a Bubbul Gem. If you’re wondering what do these gems do exactly, the answer awaits you at a cave near Pico Pond.
Bonus tip: your map shows if you’ve slain a cave’s Bubbulfrog. Just look for a tick mark next to the cave’s icon on your map.
The Ultrahand ability has more uses beyond simply grabbing and attaching objects. While activated, it’s easier to spot seemingly hidden objects, such as dropped weapons, materials to forage, or buried treasure chests that can be yanked out of the ground.
Check in regularly with Robbie while he’s stationed at Lookout Landing. After helping him with a few quests, he’ll ask you to meet him at the Hateno Ancient Tech Lab, located on the outskirts of Hateno Village.
Once there, Robbie will offer to upgrade your Purah Pad to include a nifty sensor that’ll ping to let you know if there’s a Shrine of Light nearby.
Bonus tip: continue helping Robbie with his research and he’ll add more features to your Purah Pad, including the Travel Medallion, a mysterious tool allows you to place travel gates almost anywhere in Hyrule that you can fast travel to.
Ascend has some surprisingly useful applications in combat, especially against larger foes. When squaring-off against a Stone Talus, run underneath it and try using Ascend to emerge on top of the Talus, near its weak spot. This tactic can also be effective when dealing with Flux Constructs, too!
Got plenty of hearts but you’re lacking in stamina? There’s a horned statue somewhere in Hyrule that trades Stamina Vessels for Heart Containers, and vice versa! You’ll have to be on the lookout if you want to find this mysterious statue.