Wargroove 2 – October 5th
This October on Nintendo Switch, expect the unexpected, don your detective hat, dance the night away and more! Check out this selection of games launching soon, and don’t forget to click on any that catch your eye for pre-orders, demo download, purchases or adding to your Wish List.
Dive into turn-based tactical combat on the high seas in this all-new Wargroove adventure! Trouble stirs on the shores of Aurania, as ambitious new factions threaten to unleash a catastrophic power. Put your strategic skills to the test with new Commanders, abilities and modes at your disposal.
Detective Pikachu is on the case once again! Help him get to the bottom of an intriguing mystery and other curious incidents occurring within Ryme City, where humans and Pokémon live side-by-side. Together with his cohort Tim, you must search for clues, interview witnesses and piece it all together.
Adventure through the mystical Northstar Islands in a new take on classic 2D Sonic high-speed action platforming! Choose from Sonic, Tails, Knuckles, and Amy Rose, then take advantage of their unique abilities and the power of the Chaos Emeralds to defeat Dr. Eggman and an old nemesis: Fang.
Join Mario and friends on a new 2D side-scrolling adventure full of wonder! Surprises await around every corner: collect a Wonder Flower and watch the terrain tilt, pipes move, stampeding Bulrushes appear and much more! Share the wonder locally or online with friends.
Discover the origin of tactical espionage action in a single package. Infiltrate enemy fortresses all over the globe, complete your missions with stealth and experience the thrilling cinematic story of the METAL GEAR series.
Get moving with an all-new tracklist in Just Dance 2024! Featuring 40 songs and universes, from the latest hits to beloved classics including Flowers by Miley Cyrus, How You Like That by BLACKPINK and I Wanna Dance With Somebody by Whitney Houston.
Dive deep during the day and manage a swanky sushi restaurant at night in this casual, single-player RPG. Catch fresh fish, upgrade and forge equipment and help Dave and his friends uncover the secrets of the mysterious Blue Hole.
Can you claim the title of Master Headbanger? Compete online against 29 other Pigeons in this light-hearted rhythm game battle royale and find out! Battle it out in musical minigames that will test your memory, rhythm, reflexes, reaction time and even your rapping abilities!
Of course, there are plenty more games coming to Nintendo Switch this month! Check out everything that’s releasing this October.