Inkopolis News & Anarchy Splatcast – A Look Back at the Three Biggest Groups
The Squid Sisters, Off the Hook and Deep Cut – whether they're delivering the deets, hyping Splatfests or performing live concerts, fans of Splatoon 3 will be no stranger to these idol groups. Join us as we look back at the hosts of Inkopolis News and Anarchy Splatcast and bring them all together for the behind-the-scenes scoop!
An idol group formed by two cousins. After debuting with City of Color, they quickly rose to top-idol status when their fourth single, Calamari Inkantation, became a massive hit. Their catchphrase is “stay fresh!”.
Cheerful and upbeat, she plays the comedic foil of the group. She likes being outdoors and is so energetic that she never runs out of steam. After moving on from Inkopolis News, she also made appearances in dramas.
Cool and self-assured, she’s the one with the acerbic wit. She prefers staying indoors and relaxing. She also does a solo radio program called Marie After Midnight.
A judge from this event later became their producer. After spending years working on their act in private, they made their debut.
Both are grandchildren of (former) Captain Cuttlefish and members of the New Squidbeak Splatoon. They protect the world in secret from threats such as the Octarian army.
A duo formed by Pearl, a confident but abrasive MC, and Marina, the scatterbrained genius DJ. After their recent tour, they’re known all the world over, not just in Inkopolis. Their catchphrase is “don't get cooked – stay off the hook!”.
Her voice is powerful enough to destroy her surroundings when she goes all out. She had a rough time with her voice quality in her solo years, but after meeting Marina, she was able to get it under control. Her family is extremely wealthy – however rich you’re thinking, they’re richer than that.
She was formerly an elite Octoling soldier in Octarian society. She cares deeply for Pearl. A self-admitted huge fan of the Squid Sisters.
When Pearl happened to pick up a wireless transceiver, Off the Hook linked up with Agent 8, who was trying to climb from the Deepsea Metro to the surface. The duo guided Agent 8 in escaping.
Off the Hook found themselves in a version of Inkopolis Square drained of colour. Alongside Agent 8, they fought their way up the Spire of Order to find the secret at its heart.
A trio of mischievous rascals. Each is the scion of a prominent Splatsville family. They love their homeland, with Frye in particular seeing Inkopolis as bitter rivals. Their catchphrase is “catch ya later!”.