Link cable adapter
The adapter for the link cable is a small cable with two different plugs or sockets - a bigger socket for the link cable and a smaller plug for Game Boy Pocket, Game Boy Color or Game Boy Advance. This adapter allows two Game Boys with different connecting sockets (big and small) to be connected to each other. Two players, connected to the link cable, can then play two-player games. The requirements is that both players insert the same Game Pak into their Game Boy, and the Game Pak must have a two-player mode (the packaging of these games is marked with the appropriate symbol).