Game freezes or locks up during play
1. Make sure the Nintendo DSi battery pack is charged - the power indicator LED will light green. If the power indicator LED does not light green, plug the system directly into a wall outlet using the AC adapter (included) to charge the battery.
2. If possible, check whether the game functions properly when played on a different Nintendo DS system.
If the problem only occurs with one game and the game does not play on any other Nintendo DS system, the game will need to be returned to us for repair or replacement.
If the problem occurs with all games, the Nintendo DSi will need to be returned to us for repair or replacement.