Control Sticks Are Not Responding Correctly on Nintendo Switch Pro Controller
The control sticks on the Nintendo Switch Pro Controller do not respond or respond incorrectly.
2. Verify that the Nintendo Switch Pro Controller has power and that it is paired to the console.
3. Once it is paired to the console, calibrate the control sticks on the Pro Controller.
4. If the calibration was successful but the control sticks are not responding with a particular game or application, it is possible that the Pro Controller is not compatible with that software. Check the software manual or game packaging.
If the control sticks are not responding with a different compatible software, or if another compatible software is unavailable, the Nintendo Switch Pro Controller will need to be repaired.