Control Sticks Not Responding when Joy-Con Controllers Are Attached
The information in this article can help you when the control sticks on the Joy-Con controllers do not respond or respond incorrectly while the controllers are attached to the Nintendo Switch console.
1. With the Joy-Con controllers attached to the console, verify that they register correctly as attached within the HOME Menu Controllers screen.
3. Ensure the Joy-Con controllers have the latest controller firmware installed.
4. Remove any skins or covers from the problematic Joy-Con controller or controllers, if any, and calibrate the control sticks.