Flashing White "X" on the Game Icon
Launch the software and redownload any necessary software updates.
If the download cannot be completed because of the microSD card being used, using a different microSD card may resolve this issue.
If you do not have an alternate microSD card, of if a second microSD card worked and you would like to try to use the first one, format the card's data, and then try again.
If another microSD card is unavailable, remove the microSD card and then attempt to download the software. If the software is able to download to the system memory, either play the software from the system memory, or purchase a different microSD card for use with the Nintendo Switch console.