While playing a game on a Nintendo Switch console, error code 2002-2096 is displayed.
Reseat and check the microSD card.
Power off the console and remove the microSD card. Check for any dirt or debris on the microSD card terminals and ensure that it is a supported type for your Nintendo Switch console.
Perform a system update.
Reinsert the microSD card, then connect to the internet and perform a system update.