Error Message: "Could not start the software. Please try again from the HOME Menu." (Downloaded Software)
The information in this article can help you if you're trying to start a downloaded game on a Nintendo Switch console and receive the error message "Could not start the software. Please try again from the HOME Menu".
Note: If you receive this error message while using the game card version of the software, please see Game Card Read Issues (Including Error Message: Nothing Inserted in the Game Card Slot).