General Problems with Downloaded Software (Freezing, Not Responding, etc.)
When trying to start a physical or downloaded game on a Nintendo Switch console, there is a long load time, a long lag, the console freezes or it will not respond.
If a specific error code or error message is displayed, search for it within the knowledge base and follow the steps therein.
If the software was published by Nintendo of Europe SE, please contact us for support.
If the software was published by a licensee company, please contact the licensee company.