microSD Card is Not Recognized
A microSD card is inserted in the Nintendo Switch console but it is not detected or cannot be read.
For information about what type of data can be stored on a microSD card, click here.
Power off the Nintendo Switch console.
2. Remove the microSD card from the console and check for any dirt or debris either in the microSD card slot or on the microSD card connectors.
5. If after formatting the microSD card, it cannot be detected, the microSD card will need to be replaced.
If multiple microSD cards cannot be read on the console, the console will need to be repaired.