Error codes
Should a problem occur during the process of connecting your Wii console online, or if a downloaded update is not able to install, the Wii console may display a specific error code (5-digit number). These error codes can often help determine what caused the problem and what can be done to resolve it. For review purposes, enter in the field above the first few digits of the error code you received. Then click the relevant error code number in the drop-down list that appears to view the corresponding details. If you did not receive an error code, or an error code does not appear, check the information that follows.
If you are receiving an error while attempting to purchase items on the Wii Shop Channel, you may want to use another credit card, or contact the credit card provider for the card that you were attempting to use. If you are still receiving error codes, please contact us. Click here for contact details.