Games freeze
Occasional lockups with video games can happen from time-to-time and do not necessarily indicate a need for repair or replacement. If you are experiencing frequent lockups, or a particular game always locks up in the same area, please see the information below.
Make sure you are using only licensed accessories. Unlicensed products and accessories do not undergo Nintendo's testing and evaluation process. They may not work at all with our game systems, and they may have compatibility problems with certain games or accessories.
If a game freezes while playing, usually the power, reset, and eject buttons will not respond. Try unplugging the AC Adapter from the back of the console, then check the air vents to make sure they're not being blocked.