"Crackling" noise or no sound from Wii Remote speaker
Not all games use the Wii Remote's speaker. Check the game's instruction manual to verify whether the game uses the speaker.
If the speaker still isn't working, there is likely a problem with the Wii Remote and it will need to be repaired. Please contact Nintendo Consumer Service for more information.