Extra Wii Remote will not work at all
The Wii Remote that came with your Wii console is synced at the factory. Additional Wii Remotes must be synced to the Wii console before they can be used.
Press the Power button on the Wii console to turn it on.
2. Remove the battery cover on the back of the Wii Remote you wish to sync up, and press the SYNC button just below the batteries. The Player LED will blink.
3. Open the SD Card Slot cover on the front of the Wii console and press the SYNC button on the inside of the compartment.
4. When the Player LED blinking stops, the syncing is complete. The LED that is illuminated indicates the player number (1 through 4).
This procedure must be followed for each additional Wii Remote added to your system.
If you are still unable to get the Wii Remote to work, Please click here to get in contact with our Consumer Support department.