Can't sync all Wii Remotes
When syncing or re-syncing Wii Remotes with One Time Mode, if you wait between syncing each Wii Remote, each new Wii Remote you sync will take longer. This can cause one or more Wii Remotes not to sync at all if too much time has passed.
To avoid this, quickly press the 1 and 2 Buttons on each Wii Remote during the sync process, in the order in which you want the player numbers to be assigned (1 through 4). Too long of a pause can take the sync longer, or prevent it from syncing all Wii Remotes.