Character moves on its own
This usually indicates that the Nunchuk needs to be recalibrated. If the game uses the Nunchuk for movement, unplug the Nunchuk and connect it again, making sure the control stick is not being pressed in any direction at the time you plug it in.
If recalibrating the Nunchuk did not work, then the Nunchuk will need to be repaired. Please click here for replacement options.