Only one dot appears when adjusting sensitivity setting
You can adjust the Sensor Bar's sensitivity through the Wii's System Settings (click here for directions on accessing this feature). You should see two dots on the screen when performing this test. Please note that "sensitivity" is referring to how sensitive the Wii Remote is to light, which determines how far away from the TV you can play; it does not affect the sensitivity of motions.