General Information
SD Cards are used for data storage in many digital cameras, cell phones, and PCs. The Wii console accepts SD Cards. MiniSD and microSD Cards can be used with the Wii when they use their respective adapters.
An SD memory card can be used to store Wii-related data such as game save information, certain data from the Wii Channel applications, and to transfer compatible data (such as digital photos and MP3s) to the Wii console from other devices.