Wii System Update
A Wii System Update will add new features to upgrade your Wii console. To update your Wii console to the latest version, simply connect your console to the Internet and manually select "Wii System Update" from the Wii System Settings page.
You can check the version of your Wii console by looking at the numbers on the top right corner on page 1 of the Wii System Settings page.
Please note that at the time the Wii System Update 4.0 was released, Nintendo made available an updated version of the Wii Speak Channel that supported the SDHC Memory Card format. However, the Wii Speak Channel is no longer available for download from the Wii Shop Channel, and it cannot be transferred to Wii U.
Important: Save files created by unauthorised modifications may cause damage to your Wii console. This Wii Menu update will detect and automatically delete such files. Please note that these deletion measures will not affect Wii consoles that contain only normal save files.
You can now use a USB keyboard with your Wii. Please note that some USB keyboards may not function correctly. Nintendo recommends the Classic Keyboard 200 from Logitech.
Please note that the USB keyboard is compatible with the Wii Menu, but is not supported by the Everybody Votes Channel or the Mii Channel.