Data Management
The Wii console's Data Management options let you organise and delete data in the Wii System Memory, SD Cards, Nintendo GameCube Memory Cards, as well as specific Channels. Please choose from the list of options below.
Access the Wii Data Management screen.
2. If you have any SD Cards or Nintendo GameCube Memory Cards inserted, select the "Wii" tab at the top of the screen.
3. Any Wii or Virtual Console save game data currently on the Wii console's system memory will be shown here as icons.
Select the file you wish to erase and select "Erase".
Warning: If a game file is deleted, there is no way to get it back. Be sure you want to delete it, or even copy it to an SD Card if necessary.
This option is used to delete ALL Channels and ALL save data that have been added to the Wii console and will wipe the system memory clean, as it was when purchased new. Please note that if you also have a Wii Shop Account, that data should be deleted first (click here for instructions).
If Parental Controls are set, enter the PIN.
5. If you are sure you want to erase the Wii console's system memory, select "Format."