The Isle of Armor
A new area: The Isle of Armor
Welcome to the brand-new Isle of Armor, a vast, lone island located off the shores of the Galar region that's brimming with nature: wave-battered beaches, forests, bogs, caves and dunes are just a few of its natural features. There's also a dojo further inland where you can take up an apprenticeship under a Pokémon Trainer and train alongside your Pokémon.
All sorts of Legendary Pokémon not featured in Pokémon Sword and Pokémon Shield will make their appearance, including Kubfu and Urshifu! You'll encounter new Gigantamax forms for Rillaboom, Cinderace, Inteleon, Venusaur and Blastoise. Additionally, you'll encounter regional forms of Slowpoke and Slowbro, as well as familiar Pokémon known from other regions.
Featuring a vibrant cast of characters such as dojo master Mustard, who'll be showing you the ropes, and your rival-in-training, Klara!
You'll be able to get your hands on an assortment of new and useful items, including an Exp. Charm that can help you raise your Pokémon.
Introducing Restricted Sparring, a type of battle where you must fight under specific conditions using specific Pokémon types. This could be the big moment for Pokémon you wouldn't normally choose!
You'll have the chance to teach your Pokémon all-new moves like Burning Jealousy and Grassy Slide!