Vampire Survivors: Ode to Castlevania
The Vampire Survivors have come a long way in their honorable hunt, and after joining forces with the Belmont Family, they are the closest they've ever been. Finally, within their grasp... A vampire. Possibly, at least.
The sun has set on Dracula's Castle once more, and as the moon rises a hellish horde of murky Mudmen, ghastly ghosts, and frightening Fleamen take the stage as the battle of good and evil rages once again. Unleash an arsenal of new Vampire-vanquishing weapons upon these beasts and leave a trail of doom in your wake before attempting to rid the world of the unspeakable terror himself. Do not be blind to the shadow that looms over you Survivors, as your quest has only just begun! It's all very serious stuff, so now let's pump up the volume and let's go, this is Castlevania in Vampire Survivors, baby!
The Belmonts, your favorite whip-obsessed family of vampire hunters, including Simon, Richter, Trevor, and even Sonia.
The Belnades, a myriad of legendary witches from throughout the history of the occult clan. Sypha, Yoko, and even distant relatives like Charlotte Aulin and Maria Renard have their spellbooks ready.
Projectiles: do you remember that time the Morris' were throwing javelins and iron balls?
Glyphs: Confodere, Vol Confodere, Melio Confodere, but also plenty of non-Confodere, we swear.
Some of these characters are famous for having a large amount of different abilities, so we probably all had a different experience in playing them in their original games. It would be silly of us to force you using these characters with an unchangeable weapon, so... well we ARE actually going to force a weapon on you, but not for long!
The largest map Vampire Survivors has ever seen, stacked with sinister secrets and a bunch of baneful bosses.
A ridiculous amount of remixes of Castlevania tracks from Vampire Survivors historic composers Daniele Zandara and Filippo Vicarelli, but also from fan-favorites Evelyn Lark and Keygen Church!
On top of that we have borrowed several dozens original tracks from Castlevania games. There is so much music we revamped the music selection panel for the occasion.