Pokémon Emerald Version
Take on the might of Teams Magma and Aqua in this latest pulsating Pokémon adventure! In Pokémon Emerald, protect the world of Hoenn from Groudon and Kyogre, the mysterious forces of ground and water that are seeking to take over. Fortunately the power of Rayquaza - the sky - can help you. Even hardened Pokémon Trainers will need to be at their battling best, as Pokémon Emerald packs some of the toughest battles you'll have ever experienced. Seek out all 7 of the all-new Frontier Brain competitors to track down every symbol in the Battle Frontier. Completely new areas of Hoenn will be revealed in this startling extension of Pokémon Ruby and Sapphire. Plus, using the Nintendo Game Boy Advance Wireless Adapter, you can trade and battle wire-free with other players. Or you can use the Game Link Cable to trade and battle with Pokémon Emerald, Pokémon Ruby and Sapphire, and Pokémon FireRed and LeafGreen. You can even link up to Pokémon Colosseum using the Nintendo GameCube Game Boy Advance cable!