Game Boy Advance
In 2001, Nintendo delivered the next generation of portable entertainment into the hands of eager gamers. The Game Boy Advance gives you console-quality gaming in your pocket - and its bright, colourful and finger-intuitive design is still a classic.
It's not just the Game Boy Advance screen that's alive with vibrant colours. The handheld was released in range of cool casing colours.
A built-in speaker means you don't need headphones to hear your Game Boy Advance games - but plug in some cans and you'll treat your ears to the full power of Game Boy Advance's PCM Stereo Sound System. Multi-layered background music, stunning effects and speech in crisp stereo sound - audio dynamite.
Despite the superior screen and power boost, Game Boy Advance's dimensions make it the perfect pocket-sized pal. You can bring the blistering brawn of a 32-bit system with you wherever you go.
Nintendo GameCube and Game Boy Advance aren't just world-beating systems in their own right - by hooking them together with the Game Boy Advance Cable, you'll open the door to a breathtaking world of new videogame experiences. Depending on the game, you'll be able to swap data, unlock new game levels, or use the Game Boy Advance as an input device.